Thank you

FACEBOOK

Saturday, May 14, 2011

Dalam Mihrab Cinta (2010) DVDRip

Type : RMVB | Size : 300MB | Language : Indonesia  
Pengarah: Habiburahman El Shirazi | Genre: Keagamaan
Pelakon: Dude Harlino, Meyda Safira, Asmirandah, Boy Hamzah, El Manik, Niniek L.Karim

Dude Harlino atau dalam cerita ni nama dia Syamsul Hadi. Ustaz Syamsul Hadi, dia tinggalkan kehidupan dia yang mewah, sebab nak masuk pesantren. Pesantren dalam jawa. Dalam bahasa kita pesantren adalah sekolah pondok. Di pesantren ni bermula kehidupan Syamsul Hadi menuntut ilmu agama. Pada suatu hari dia difitnah mencuri oleh kawan baiknya, Burhan. Lalu Syamsul Hadi dibuang pesantren, dia balik ke rumah tetapi semua ahli keluarga tidak percaya dia lagi.



Kemudian, Syamsul Hadi melarikan diri. Dia menjadi seorang pencopet (pencuri) dompet tetapi niat hanya untuk meminjam wang. Syamsul juga pernah kena tahan dalam lokap kerana mencuri pada pertama kali dan telah dijamin oleh adiknya. Syamsul masih mencopet lagi dan salah satu dompet yang dia curi tu adalah milik tunang Borhan. Dengan rasa dendam dia terhadap Borhan dia pun mencari tunang Burhan. Dia mula bertaubat disebabkan orang di kampung tunang Borhan memanggilnya Ustaz. Disuruhnya imamkan solat dan mengajar membaca al-quran. Dan akhirnya dia pun jumpa dengan tunang Borhan.

Nak tahu, dia kawin dengan siapa? Kalau nak tau citer seterusnya, korang kena tengok sendiri. Yang pasti cerita ini takkan buat korang menyesal. Ada benda yang cuba dititipkan oleh pengarah dan penulis skripnya. Dan benda ni sampai kepada penonton! Apa yang saya dapat, semua orang melakukan kesilapan, sama ada orang baik, beriman macam mana pun, dia juga pernah melakukan kesilapan. Yes, people make mistake! dan Allah akan menerima taubat umatNya. InsyaAllah..

Download Link:

MediaFire
Part 1 / Part 2

Hotfile
Part 1 / Part 2

2 comments: