Thank you

FACEBOOK

Friday, June 3, 2011

Berpaling Dari Jannahmu

SDTVrip | RMVB | 237 MB
Malay | 2011

Pelakon:
Fauziah Ahmad Daud, Nasir Bilal Khan, Mia Sara Nasuha, Ebby Abadi, Mahmud Ali Bashah

Sinopsis:
Telemovie ni menceritakan seorang ibu yang terlampau cerewet dan mementingkan kebersihan dan susunatur yang rapi di dalam rumah. Selama perkahwinannya yang menjangkau belasan tahun mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

Tetapi semasa kepulangan anak sedaranya dari rumah mereka dia terasa rumah itu sunyi tanpa senyum tawa kanak2. Aida (Ogy Dato’ Ahmad Daud) berbincang dengan suaminya (Nasir Bilal Khan) untuk  mendapatkan zuriat. Dan Akhirnya dengan berkat doa seorang ibu yang berjanji aku melakukan apa sahaja jika dikurniakan zuriat, mereka dikurnikan zuriat perempuan.

Selepas anaknya yang memasuki alam persekolahan prasekolah, Mira ( Mia Sara) seorang yang cerdas dan gemar melukis. Biasa la kan kanak2 kalau main suka sepah..Anak2 kita pun macam tu. Mira selalu di marahi ibunya yang cukup menjaga kebersihan dan tidak membenarkan Mira mengotorkan rumah dan menyepahkan barang mainan kerana malu dengan kawan2 nya.

Di sebabkan sikapnya Mira menjadi takut dan pada suatu hari Aida begitu Hangin dengan Mira kerana mengotor dan membuat rumah huru hara apabila kawan2nya selesai bermain. Mira telah lari dari rumah dan di rempuh sebuah kereta di hadapan rumahnya.

Selepas dari kejadian itu Aida menyalahkan dirinya kerana baginya dia telah melanggar janji dengan Allah. Yang mana dia masih belum merubah dirinya.

Download:
Fileserve:
Link

Mediafire
Part 1 | Part 2

Usaupload
Part 1 | Part 2

1 comment:

  1. Assalamualaikum.. Boleh tak bagi link baru untuk drama "Berpaling dari jannahmu"? Dah lama cari drama ni..

    ReplyDelete